Domaren om gårdagens incidenter

En trend de senaste dagarna har varit att domarna fått stå med mössan i hand och kommentera sina felsbeslut i media efter de allsvenska matcherna.

Bloggen vill naturligtvis inte vara sämre utan lyfter fram domaren Peter Hallengrens frivilliga kommentar till gårdagens DM-match – respekt.

Där han bland annat ger sin syn på situationen som man på HBK:s hemsida kallade för en ”brutal nedsparkning” av Inel.

Gällande hans skada i knät verkar de första rapporterna tala om att det är menisken som fått smällen men att både ledband och korsband har klarat sig.

Men han lär tyvärr bli borta ett bra tag.

Vill även tillägga att Peter är en av de bättre domarna (har dömt div. 2) man kan få och framstår som en FIFA-domare jämfört med de andra tomtarna man fått se den sista tiden.

…och det skriver jag inte bara för att han berömmer bloggen.

 

”Hej glenn, brukar läsa din blogg, du är faktiskt läsvärd.

När det gäller den tråkiga skadan på Inel, är det så att det var en klockren brytning med boll mellan. Jag har en perfekt position (för en gångs skull)hehe. 3-4 meter ifrån med fri sikt. Alltid tråkigt dock när spelare blir skadade. Jag tycker för övrigt att matchen flöt på bra och att jag hade spelarnas förtroende, upplevde inte någon protest på hela matchen.

När det gäller herr Strands uppträdande efter matchen, så kommer jag inte att rapportera, inte för att jag är snäll utan för att känns meningslöst bara…..han förstod ju ändå inte min synpunkt. Tycker det är tråkigt bara när jag har dömt hans lag så många gånger innan och att han alltid berömt mina insatser. Men nu vet jag ju vad han i egentligen tycker om mig. Den här matchen var ju lugn.

När det gäller Inels skada så har Strand ca 60 meter till situationen, jag har som sagt bara några få meter, ändå tycker han att han kan bedöma den bättre än mig.

Keep up the good work

Peter Hallengren

 


Hallengren kunde behålla mössan på efter gårdagens insats…

Det här inlägget postades i Övrigt, U19. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar